Beställning av lunch till elever på De la Gardiegymnasiet
Den här tjänsten kräver inloggningNu finns möjligheten att beställa lunchlådor. Erbjudandet gäller endast elever inskrivna på De la Gardiegymnasiet.
Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast 23 mars. Beställningen av lunchlådor gäller från vecka 14 och fram till vecka 18 (eller så länge distansundervisningen pågår)
Du hämtar dina lunchlådor i Skolrestaurangen mellan F-huset och E-huset klockan 07:00-09:00. Under påskveckan gäller utlämning tisdag 6 april ( eftersom måndag 5 april är annandag påsk).
Lunchen är en kyld en-portionsrätt som värms i mikro, antingen i formen eller på tallrik. Man hämtar en veckas lunch åt gången. Menyn är anpassad efter ordinarie meny och vad som fungerar bra att värmas upp.
Är du i behov av specialkost och har tidigare anmält detta kryssa i rutan i e-tjänsten så ser vi till att du får rätt kost.
Läs mer information om specialkost
Beställning
Tyvärr är det många som inte hämtar ut sin beställda mat. Tänk på matsvinnet och beställ endast om du vill ha och kan hämta maten under den tiden maten lämnas ut.
- Beställningen sker via denna e-tjänst.
- Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast tisdag 23 mars.
- Avbeställer du lunchlådorna gäller det terminen ut.
- Du kan alltid se dina beställningar om du loggar in på Mina sidor i Självservice.
- Bankid krävs. Både elev och vårdnadshavare kan göra beställningen.
- Dubbelkolla så du fyller i din e-postadress rätt när du beställer, fyller du i en felaktig e-postadress kommer du inte få ett bekräftelsemail. Vi kan heller inte styra över om bekräftelsemailet hamnar i din skräppost.
Information om BankID
Personerna under 18 år som inte kan logga in har förmodligen fått ett Mobilt SäkerhetsID av sin bank och inte ett riktigt BankID. Mobilt SäkerhetsID ser ut precis som BankID men fungerar bara hos bankerna och swish.
Hämtning av lunchlådor
- Ingång mellan F-huset och E-huset. Utgång entré mot Rudenschöldsskolan
- Kan du inte hämta dina lunchlådor på den utsatta tiden, be en klasskompis/vårdnadshavare ta med till dig.
- Respektera utlämningstiden och kom och hämta din beställda mat.
- Det kommer inte arrangeras extra utlämningar. Lunchlådor som inte hämtas avsatt tid kan inte hämtas senare.
- Var beredd att visa upp din bekräftelsekod när du kommer och ska hämta maten. Du eller den som bokat åt dig har fått koden via ett mail från e-tjänsten.
Viktig information
- Missar du att hämta dina beställda lunchlådor kontaktar vi dig och vi kan därefter plocka bort dig från listan om du inte längre vill ha luncher.
- Det är viktigt att maten hålls kall. Ta därför med egen kylväska att transportera maten i.
- Du måste vara frisk för att kunna hämta en matlåda. Har du symtom som feber, hosta och svårigheter att andas eller lättare symtom som halsont, snuva, illamående, huvudvärk och muskel- och ledvärk kan du inte hämta mat. Be i så fall en klasskompis hämta maten åt dig.
- Tänk på matsvinnet, beställ bara om du kommer att hämta och äta maten.
Frågor, avbeställningar eller synpunkter skickas via e-post till kommun@lidkoping.se
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Personuppgifter som lämnas i denna handling eller denna e-tjänst behandlas av Lidköpings kommun för administration och andra åtgärder som behövs för fortsatt handläggning. Vi följer aktuell dataskyddslagstiftning.
Laglig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 9 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordningen i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
kommun@lidkoping.se
0510 - 77 00 00
Följande behövs för e-tjänsten
- BankID (OBS! Fungerar ej med SäkerhetsID)
- Information om SäkerhetsID