Elnät Leverans- och Betalsätt faktura

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som har Bank-ID/E-legitimation enkelt ansöka om ändrat leverans- och betalsätt för din faktura:

E-faktura

E-faktura är en elektronisk faktura som skickas direkt till din internetbank. Det enda du behöver göra är att logga in på din bank och godkänna fakturan så betalas den. Uppgifter som OCR-nummer, belopp och betalningsdag är redan ifyllda när e-fakturan kommer till dig.

 E-postfaktura

E-postfaktura är detsamma som en vanlig faktura, med skillnaden att den skickas till en e-postadress som ett bifogat PDF-dokument.  E-postfaktura är i första hand avsedd för företag och organisationer.

Svefaktura

Endast för företag. En standard för elektronisk utväxling av fakturor för att fakturera myndigheter och staten.

Pappersfaktura

Pappersfaktura är en vanlig faktura som skickas med posten.

Autogiro

Samtliga leveranssätt kan kompletteras med betalsätt autogiro. Räkningen betalas då helt automatiskt från ditt bankkonto. Du behöver bara se till att det finns pengar på bankkontot dagen före förfallodagen.Tjänsten är kostnadsfri.

 

Hämtning av företagsuppgifter

I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa