Beställning av lunch till årskurs 7 och 8 grundskolan
Den här tjänsten kräver inloggningErbjudandet gäller endast elever inskrivna i Lidköpings kommuns grundskola åk 7 och 8.
Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast 9 mars. Beställningen av lunchlådor gäller från vecka 11 om beslut fattas om förlängning om distansundervisning eller så länge distansundervisningen pågår.
Du hämtar dina lunchlådor i skolans matsal och hämtning sker från det att lektionerna slutat för dagen och fram till klockan 15:30. Du hämtar matlådor för en vecka i taget.
Utlämning måndag för dig som är på plats i skolan måndag, onsdag och fredag.
Utlämning tisdag för dig som är på plats i skolan tisdag och torsdag.
Lunchen är en kyld en-portionsrätt som värms i mikro, antingen i formen eller på tallrik. Menyn är anpassad efter ordinarie meny och vad som fungerar bra att värmas upp.
- Är du i behov av specialkost och har tidigare anmält detta kryssa i rutan i e-tjänsten så ser vi till att du får rätt kost.
Läs mer om information om specialkost
Beställning
Tänk på matsvinnet och beställ endast om du vill ha och kan hämta maten under den tiden maten lämnas ut.
- Beställningen sker via denna e-tjänst.
- Vill du ha lunchlådor när du studerar hemifrån beställer du senast tisdag den 9 mars.
- Avbeställer du lunchlådorna gäller det så länge distansundervisningen sker.
- Du kan alltid se dina beställningar om du loggar in på Mina sidor i Självservice.
- Bankid krävs och anmälan görs av vårdnadshavare
- Dubbelkolla så du fyller i din e-postadress rätt när du beställer, fyller du i en felaktig e-postadress kommer du inte få ett bekräftelsemail. Vi kan heller inte styra över om bekräftelsemailet hamnar i din skräppost.
Hämtning av lunchlådor
- Kan du inte hämta dina lunchlådor på den utsatta tiden, be en klasskompis ta med till dig.
- Respektera utlämningstiden och kom och hämta din beställda mat.
- Det kommer inte arrangeras extra utlämningar. Lunchlådor som inte hämtas avsatt tid kan inte hämtas senare.
Frågor, avbeställningar eller synpunkter skickas via e-post till kommun@lidkoping.se
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Personuppgifter som lämnas i denna handling eller denna e-tjänst behandlas av Lidköpings kommun för administration och andra åtgärder som behövs för fortsatt handläggning. Vi följer aktuell dataskyddslagstiftning.
Laglig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 3 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordningen i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
kommun@lidkoping.se
0510770000
Följande behövs för e-tjänsten
- BankID (OBS! Fungerar ej med SäkerhetsID)
- Så här skaffar du e-legitimation